Om

Välkommen till Kristens Resa!

Vi lever i en speciell tid. För den som är kristen och har en levande relation med Jesus är det väldigt tydlig att vi nu går in i den sista tiden och att församlingens tidsålder går mot sitt slut. När lärjungarna frågade Jesus vad som skulle bli tecknet på hans återkomst och den här tidsålderns slut så var det första han sade: “Se till att ingen bedrar er. Många ska komma i mitt namn och säga: Jag är Messias, och de ska bedra många.” Matt 24:3-5

Avfallet i kyrkorna har blivit allt tydligare. I Korinterbrevet talar Paulus om att det kommer ett avfall mitt ibland oss i församlingen: “Sådana människor är falska apostlar, oärliga arbetare förklädda till Kristi apostlar. Och inte undra på det, Satan själv förklär sig till en ljusets ängel. Då är det inte underligt om även hans tjänare förklär sig till rättfärdighetens tjänare. Men de ska få det slut som deras gärningar förtjänar.” 2 Kor 11:13-15

Det är viktigare än någonsin att läsa Bibeln och hålla sig nära Gud så att vi kan urskilja vad som är från Gud och vad som är en ulv i fårakläder. De falska lärarna och doktrinerna idag predikar visst Jesus, men en annan Jesus. Av frukten känner du trädet. Jag kommer bland annat att ta upp det här i bloggen.

Jag blev frälst när jag var 18 år. Att vara kristen betyder inte att vara perfekt. Det är att vara förlåten av Jesus Kristus. Hade någon av oss varit perfekt, syndfri och felfri så hade Jesus inte behövt komma för att frälsa (rädda) oss.

Frälsningen är för alla människor, men inte alla tar emot den. Gud har gett dig en fri vilja. Ingen kan tvinga på dig sin tro. En är den som frälser. Hans namn är Jesus. Han är den enda vägen till Gud, vår Skapare. Han vill inte att du ska gå evigt förlorad utan ha evigt liv.

Om du därför med din mun bekänner att Jesus är Herren och i ditt hjärta tror att Gud har uppväckt honom från de döda, skall du bli frälst. Ty med hjärtat tror man och blir rättfärdig, med munnen bekänner man och blir frälst. Rom 10:9-10